Snickare Olle..vad?

Hejsan alla hobbysnickare därute på nätet!
Mitt namn är Olle och jag är 26 år, bor på Västkusten och är mer än lovligt intresserad av att snickra, fixa och att ta på mig olika typer av hantverksutföranden: ja, i princip allt som går att skapa med hammare och lite tålamod skulle man kunna säga. Just nu håller jag på och pular på ett nyköpt hus (eller kanske snarare "ruckel") och detta projekt upptar en stor del av min tid. Som avkoppling och sidosyssla tänkte jag driva den här bloggen. Mest för att, som sagt, koppla av och tänka på annat än hammare och spik; men så inser jag i samma sekund jag skriver det här, att jag dopt den här sidan till en namn som implicerar att jag kommer skriva en hel del om just att snickra...och så får det väl bli.

Annars brukar jag för det mesta använda nätet till att surfa in på byggahus.se numera, och hänga på forumet och läsa på om hur andra hantverkare och hobbysnickare har löst och tänkt runt samma problem jag står inför. Exempelvis håller jag just nu på att uppföra ett nytt garage, vilket är ett projekt som jag skulle vilja beskriva som "intressant". Har pysslat och knåpat med deta byggfanskap i över ett halvår nu och känns som jag alltjämt står på samma fläck och stampar. Men, det ger sig. Ska få lite hjälp av grannen, som är professionell hantverkare, första helgen efter nyår, och då hoppas jag att det lossnar. Speciellt då jag beställt garageporten nu, och har inte så lång tid på mig att få upp dem med hjälp. Beställde från Garageportsexperten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0